luni, 1 decembrie 2014

„Marele Gatsby” de F. Scott Fitzgerald

            Abia alaltăieri-noapte, după vreo lună de când am început să citesc cartea, am reușit să și termin capodopera domnului Fitzgerald. Sinceră să fiu, prima dată am auzit de ecranizarea cu Leonardo DiCaprio ca mulți alții, și am devenit curioasă în legătură cu filmul. Dar mă bucur enorm că am aflat de carte înainte să văd filmul și sunt încântată c-am și reușit s-o termin înainte de a vedea ecranizarea. Nu de alta, dar în zilele noastre sunt din ce în ce mai puține ecranizări fidele.
            Romanul e construit din întâmplări verosimile (credibile) într-un decor pur romantic. În fapt, Nick Callaway e personajul povestitor ce-și narează amintirile din perioada în care și-a încercat norocul ca agent de bursă în îndepărtatul New York în perioada Americii interbelice. Născut și crescut în Chicago, după ce-a trecut prin experiența înrolării în armată pe timpul Primului Război Mondial, Nick își dorește să facă altceva, experiență ce-l va purta, așa cum am menționat ceva mai sus, la New York unde-i va cunoaște pe Jay Gatzby, Jordan Becker, Tom
Buchannan (soțul verișoarei sale, Daisy) și o va revedea pe verișoara sa, Daisy. Dar în mariajul lui Daisy nimic nu e ceea ce pare a fi și mai iese la suprafață și o poveste amoroasă din trecut.
            Cartea de față scoate la iveală fațete nebănuite și mult mai puțin luminoase ale Visului American ce și-a pierdut inocența și s-a maturizat, lucru rămas inconștient în mintea oamenilor de pretutindeni.
            Rămâne de văzut dacă filmul se va ridica și la înălțimea cărții sau va rămâne o ecranizare de duzină. Enjoy it!
            Nota acordată cărții: 7,5 / 10.

            Recenzia filmului aici. (În curs de actualizare)

Niciun comentariu: